Управлението на пациентските програми и болничната помощ може да е много по-ефективно

февруари 21, 20220

Лечебните заведения в Европа алармират за все по-големи трудности при управлението на пациенто-потока. Тук не говорим само за хоспитализиране, а също така за проследяване на заболявания в дългосрочен план и предвиждането на профилактични и диспансерни прегледи за по-големи интервали. Здравните експерти са категорични, че средата вече има критична нужда да управлява структурите си по-ефективно. 

Често болниците имат много по-голям капацитет от този, който използват, но не знаят с каква технология да го достигнат. Първата стъпка тук е да започнат по-добро планиране. То е от ключово значение, за да няма дълги опашки пред кабинетите и хора с нужда от лекарска помощ да са принудени да чакат с часове. Вече дори не е достатъчно да планираме посещенията на пациенти в рамките на една седмица. При някои от тях има по-голяма предвидимост. Например профилактичните и диспансерните прегледи могат да се заложат за година напред. Същата липса на ефективност откриваме и в по-прецизното управление на заболявания.

Българската технологична компания MY Synergy, член на Българския клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването (DHI Cluster Bulgaria), идентифицира нарастващите предизвикателства в сектора през 2020 г. и започна разработката на платформата MY Care PSP. Целта е благодарение на технологиите да бъде предложено решение за подпомагане управлението на пациенто-потока в болниците и постигането на по-бързи и по-устойчиви резултати. Само така могат да изпълняват пълноценно мисията си да спасяват човешки животи. 

По-добри резултати с по-малко усилия

През последната година и половина MY Care PSP се използва активно от друга българска компания, съосновател на DHI Клъстер, SAT Health. Тя се доверява на платформата за своите пациентски програми, като изпълнителният директор на компанията Александър Алексиев остава доволен от показаните резултати.

“MY Synergy е най-добрият доставчик, на когото можехме да се доверим. Платформата MY Care PSP отговаря на най-високите национални и международни изисквания за сигурност и задоволява напълно нуждите на здравеопазването и фармацията. За нас тези неща са от особено голямо значение при избора на доставчик”, казва Алексиев.

Сред причините за тази обратна връзка са няколи впечатляващи промени, които се случват по време на работата с MY Care PSP. SAT Health е намалила с 30% времето за генериране на отчет за извършените дейности по пациентските си програми. Екипът на компанията е бил с 10% по-ефективен зареди лесното проследяване на данните за пациентите и тяхната обработка. Със 107% повече пациентите са се включили в пациентски програми заради улеснения процес, който включва различни автоматизации и интеграции, улесняващи пациентите в работата с програмата.

Фармацевтичните компании могат повече

Фармацевтичните компании също могат да повишат ефективността си, категоричен е Йордан Илиев, изпълнителен директор на MY Synergy. “Има три основни причини защо фармацевтичният сектор се нуждае от MY Care PSP. Първата е, че подобен подход помага на пациентите да не губят мотивацията си по време на лечението. Понякога програмите за тях дават резултат след 7 или 8 месеца. Важно е човекът да не се откаже на 5-ия и да не види резултата от всичките си усилия”, казва Илиев. Той подчертава, че е важно и компанията да има т.нар. Exit strategy или какво се случва, ако програмата бъде преждевременно прекратена и как се управлява тази промяна.

MY Care PSP позволява да се проследяват много точно данни за това кога се приемат медикаментите на пациента и така се подобрява качеството и придържането към терапиите. Освен това, на пациента не се налага изобщо да помни кога е следващия прием, тъй като има автоматични напомняния, които помагат на асистентите да уведомяват на пациентите за това. Третата причина е, че фармацевтичните компании възлагат на подизпълнители като SAT Health да работят с техните пациентски програми, но във всяка държава всяка компания използва собствена система за проследяване на процесите. Заради това крайните данни са в много различен вид. “Често данните са несъвместими и накрая възложителят не може да направи анализ върху тях”, допълва Илиев. 

В помощ на болниците

В процеса на работа със SAT Health, компанията заради която започва проектът, MY Synergy открива, че новата платформа може да помогне и на болниците. По отношение на профилактиката, MY Care PSP позволява профилактичните пакети да се следят от лечебните заведения с помощта на кол центрове. Така гарантираме, че пациентите няма да пропуснат да се погрижат за здравето си на определен интервал от време. Има подобряване на ефективността и при проследяването и диспансеризацията на пациентите. Това става чрез лесния за работа интерфейс и възможност за много бърза и гъвкава настройка на системата.  MY Care PSP позволява да се планира пациенто-потока и лекарствата в аптеката за месеци напред. Така се оптимизират процесите, за да няма липсващи медикаменти или струпване на хора пред кабинетите. Това облекчава болниците и медицинските специалисти, като им спества време, което те да инвестират в пациентите.

Има още един плюс и той е управлението на програми за клинични проучвания. “Те представляват вид пациентски програми, защото терапиите се правят на определени интервали и системата може да ти каже за кой пациент коя е следващата стъпка, независимо дали тя е задължителна или препоръчителна”, казва Илиев.

Очаква се MY Synergy да започне работа с лечебно заведение, с което също да докаже предимствата на MY Care PSP пред останалите решения на пазара. Мисията на компанията е залегнала в новия ѝ продукт. MY Care PSP е отлично доказателство на това, че дигитализацията на здравеопазването може да спаси човешки животи. В това вярва и DHI Клъстер. Синергията между нашите членове засилва тенденциите към здравеопазване от ново поколение. Нужни са ни политическа воля и правилните законодателни промени, за да подобрим средата в България. Крайната цел, към която сме се съсредоточили, е да подобрим качеството на услугите за пациентите и да повишим тяхната удовлетвореност. Това неминуемо минава през дигитална трансформация на сектора – медицинските специалисти да бъдат подкрепени от технологиите, държавата да има предвидимост и контрол върху всички механизми, а пациентите да бъдат поставени в центъра на системата и превърнати в активни участници в управлението на здравето си.

DHI ClusterУправление

Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.

МестоположениеКъде да ни намерите?

DHI Cluster

Свържете се с насDHI Cluster социални мрежи

DHI ClusterУправление

Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.

Свържете се с насDHI Cluster социални мрежи

© 2020 DHI Cluster. Всички права запазени.

© 2020 DHI Cluster. Всички права запазени.