Съвременните дигитални решения улесняват достъпа на пациента до лекаря

октомври 14, 2019

Високоспециализираните софтуерни продукти и технологично оборудване в медицинския сектор и съвременни дигитални решения беше темата, предизвикала особен интерес сред участниците във форума.

„Здравеопазването, основано на данните и все по-улеснения достъп до медицински услуги, е бъдещето. Ние работим активно в тези насоки чрез създаване на „Дигитална екосистема“. Тази платформа например ще позволи на пациента да има достъп до лекар, без да се среща винаги с него и да получава по-стойностни медицински услуги“, обясни  Мира Ганова, изпълнителен директор на Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.

Д-р Бранимир Радуилов, административен управител на Поликлиника България, сподели, че на този етап нашата страна се намира доста назад в дигитализацията на здравеопазването. От общо 35 класирани държави България е на 31-во място, а безспорен лидер е Холандия.  „Прави впечатление, че само за една година Сърбия например се е придвижила със седем места в класирането и сега е на 18-о място. Това е станало благодарение на запазването на час при лекар онлайн, издаването на електронни рецепти и други услуги по интернет. Това трябва да се въведе масово и у нас“, заяви д-р Бранимир Радуилов.

Йордан Илиев – съосновател и управител на My Synergy, заяви, че заедно със своите колеги работи активно върху дигиталните решения за оптимизиране на бизнес процесите в здравеопазването. „Ще ви дам един точен пример. Един от големите проблеми в нашето здравеопазване е дългото чакане на пациентите пред лекарските кабинети. Изследвахме този процес и след като обобщихме данните, работим върху система за оптимизирането на този процес“, заяви Илиев.

Тодор Цанев от B EYE обясни, че основно предизвикателство пред здравните организации е анализът на огромния обем от данни фигуриращи в техните информационни бази, който да им позволи да управляват процесите си по-ефективно. „Чрез решенията за аналитики ( Business Intelligence), правим възможно данните да достигат до всички нива на една организация – мениджъри, доктори, медицински сестри, което им позволява да повишат качеството на медицински услуги и да оптимизират техните разходи. Важно е да започнем да изследваме качеството, а не количеството на извършени услуги“ добави той.

Източник: https://www.marica.bg/zdrave/svremennite-digitalni-resheniq-ulesnqvat-dostpa-na-pacienta-do-lekarq

DHI ClusterУправление

Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.

МестоположениеКъде да ни намерите?

DHI Cluster

Свържете се с насDHI Cluster социални мрежи

DHI ClusterУправление

Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.

МестоположениеКъде да ни намерите?

DHI Cluster

Свържете се с насDHI Cluster социални мрежи

© 2020 DHI Cluster. Всички права запазени.

© 2020 DHI Cluster. Всички права запазени.